zamówienie na:

KOMPLEKSOWE UBEZPIECZENIE ZAKŁADU GOSPODARKI KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ w KORONOWIE

zamawiający: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Koronowie
tryb zamówienia: Przetarg nieograniczony
nr sprawy: ZP/341/10/11
wartość: poniżej kwoty okreslonej na podst. art. 11 ust 8 Pzp
termin składania ofert: 22 grudnia 2011  11:00
przyczyna unieważnienia: zamieszczono poniżej 




KOMPLEKSOWE UBEZPIECZENIE ZAKŁADU GOSPODARKI KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ w KORONOWIE
Numer ogłoszenia: 330721 - 2011; data zamieszczenia: 14.12.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej , Al. Wolności 4, 86-010 Koronowo, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 3822295, faks 052 3822562.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: KOMPLEKSOWE UBEZPIECZENIE ZAKŁADU GOSPODARKI KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ w KORONOWIE.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe ubezpieczenie Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Koronowie i obejmuje: Ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, od kradzieży z włamaniem i rabunku oraz dewastacji oraz ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej ogólnej..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
* Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
* Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Wykonawca ponadto obejmie ochroną ubezpieczeniową do ustalonego limitu, obok wymienionych w polisie wszelkie inwestycje w dniu przejścia na Zamawiającego ryzyka w tym związanego zgodnie z klauzulą automatycznego pokrycia
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.51.00-4, 66.51.54.00-7, 66.51.50.00-3, 66.51.60.00-0, 66.51.64.00-4, 66.51.61.00-1, 66.51.21.00-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
* Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania działalności, jeżeli przedstawi aktualne zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej na terenie Polski we wszystkich grupach ryzyk, których dotyczy przedmiot zamówienia lub inny dokument potwierdzający prowadzenie działalności ubezpieczeniowej na terenie Polski zgodnie z wymogami ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej ( t.j. Dz. U z 2010r. Nr 11 poz. 66 z póżn. zm. ) Zamawiający dokona oceny spełniania wymagań stawianych Wykonawcom na podstawie przedłożonych dokumentów, oraz w oparciu o oświadczenia stanowiące Załącznik nr 5 i 6 do SIWZ, na zasadzie spełnia lub nie spełnia wymaganego warunku.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia niezbędny do wykonywania przedmiotowego zamówienia wówczas, gdy oświadczy, że: posiada wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonywania przedmiotowego zamówienia. Zamawiający dokona oceny spełniania wymagań stawianych Wykonawcom na podstawie przedłożonych dokumentów, oraz w oparciu o oświadczenia stanowiące Załącznik nr 5 i 6 do SIWZ, na zasadzie spełnia lub nie spełnia wymaganego warunku.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, gdy oświadczy, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia; Zamawiający dokona oceny spełniania wymagań stawianych Wykonawcom na podstawie przedłożonych dokumentów, oraz w oparciu o oświadczenia stanowiące Załącznik nr 5 i 6 do SIWZ, na zasadzie spełnia lub nie spełnia wymaganego warunku.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, gdy oświadczy, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia; Zamawiający dokona oceny spełniania wymagań stawianych Wykonawcom na podstawie przedłożonych dokumentów, oraz w oparciu o oświadczenia stanowiące Załącznik nr 5 i 6 do SIWZ, na zasadzie spełnia lub nie spełnia wymaganego warunku.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej, gdy Wykonawca oświadczy, że: a) Posiadają pokrycie marginesu wypłacalności środkami własnymi min. 100%, o którym mowa w ustawie z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej jak wyżej oraz na podstawie rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2003 r. w sprawie sposobu wyliczenia wysokości marginesu wypłacalności oraz minimalnej wysokości kapitału gwarancyjnego dla działów i grup ubezpieczeń (Dz. U. Nr 211, poz. 2060 z póżn. zm.) - na dzień 31.12 2010 roku. b) Posiadają kapitały własne w wysokości min. 40.000.000 PLN na dzień 31.12.2010 r. Zamawiający dokona oceny spełniania wymagań stawianych Wykonawcom na podstawie przedłożonych dokumentów, oraz w oparciu o oświadczenia stanowiące Załącznik nr 5 i 6 do SIWZ, na zasadzie spełnia lub nie spełnia wymaganego warunku.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
* koncesję, zezwolenie lub licencję
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
* oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
* aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
* nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Pełnomocnictwo do podpisania oferty, jeżeli upoważnienie do jej złożenia nie wynika z przepisów bądź z zapisów właściwego rejestru - KRS. Pełnomocnictwo winno być dołączone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia, listę wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. W przypadku wybrania przez Zamawiającego oferty Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie, Zamawiający przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego zażąda umowę regulującą współpracę tych wykonawców.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
* 1 - Cena - 80
* 2 - fakultatywne klauzule ubezpieczenia - 20
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, która polegać może w szczególności na: 1. zmianie ilości nabywanych przez Zamawiającego środków trwałych, modernizację i ulepszenie środków trwałych, wdrażanie nowych inwestycji, zmiana sumy ubezpieczenia wynikająca z przekazania nieruchomości lub lokali przez Gminę bądź sprzedaż lub wyłączenie tych lokali - rozliczane zgodnie z klauzulą automatycznego pokrycia; 2. zmiana sumy ubezpieczenia/ sumy gwarancyjnej 3. zmianie wysokości składki lub raty składki w przypadku zmiany sumy ubezpieczenia; 4. likwidacji środków trwałych, czy też inwestycji, w tym sprzedaży bądź zakupów pojazdów 5. zmianie zakresu wykonywanej działalności, w szczególności rodzaju i miejsca działalności, 6. korzystne dla Zamawiającego zmiany zakresu ubezpieczenia wynikające ze zmian OWU Wykonawcy za zgodą Zamawiającego i Wykonawcy; 7. rozszerzenie zakresu ubezpieczenia na wniosek Zamawiającego i za zgodą Wykonawcy w przypadku ujawnienia się bądź powstania nowego ryzyka ubezpieczeniowego, nie przewidzianego wcześniej w specyfikacji 8. zmiana zakresu ubezpieczenia wynikająca ze zmian przepisów prawnych.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.koronowo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Koronowie ul. Al. Wolności 4 86-010 Koronowo.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.12.2011 godzina 11:00, miejsce: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Koronowie ul. Al. Wolności 4 86-010 Koronowo-sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
SIWZ Z ZAŁĄCZNIKAMI (773kB) pdf
załącznik 2 opis przedmiotu zamówienia (112kB) pdf
załącznik 9 (525kB) pdf
załącznik 10 (190kB) pdf
Zatwierdził:
Dyrektor ZGKiM
inż. Ryszard Chrzanowski

W związku z pytaniami do specyfikacji istotnych warunków zamówienia złożonymi przez wykonawcę, na podstawie art. 38 ust. 1,2 i 4 ustawy z 29.01.2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z póź. zm. ), wyjaśniamy:

W nawiązaniu do ogłoszonego przetargu na KOMPLEKSOWE UBEZPIECZENIE ZAKŁADU GOSPODARKI KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ w Koronowie wnosimy o następujące uzupełnienia i modyfikacje:
Pytanie 1
Wykreślenie z zakresu ubezpieczenia OC odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przez przeniesienie ognia min. Szkody w drzewostanie lasów i parków, uprawach rolnych.
Odpowiedź 1
Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację SIWZ
Pytanie 2
Czy w ramach działalności związanej z przeprowadzeniem remontów, modernizacji, montażu, przebudowy, napraw, budowy, rozbudowy, inwestycji, nadbudowy klient prowadzi działalność usługową również na rzecz przedmiotów trzecich?
Odpowiedz 2
Zamawiający nie prowadzi działalności usługowej na rzecz osób trzecich
Pytanie 3
Prosimy o podanie wartości zgłoszonych roszczeń z ubezpieczenia OC zarządcy dróg, wypłaty z tego tytułu, ew. utworzonych rezerw w poszczególnych okresach ubezpieczenia. W jakiej ilości i wielkości odnotowane szkody związane były ze złą jakością dróg?
Odpowiedz 3
Średnia to ok. 4 szkody rocznie wartość to około 5 tys. zł
Pytanie 4
Czy proponowany w SIWZ program ubezpieczenia obowiązywał w latach ubiegłych, jeżeli nie to co i kiedy zmieniło się?
Odpowiedz 4
Proponowany w SIWZ zakres ubezpieczenia obowiązywał w latach poprzednich, zmianie uległy sumy ubezpieczenia min. została podwyższona suma ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
Pytanie 5
Wnioskujemy o wprowadzenie franszyzy redukcyjnej w szkodach z tytułu OC zarządcy drogi w wysokości 500,00 zł.
Odpowiedz 5
Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację SIWZ a tym samym nie wyraża zgody na wprowadzenie franszyzy redukcyjnej.
Pytanie 6
Prosimy o informację o wewnętrznych przepisach dotyczących:
* częstości objazdów kontrolujących stan nawierzchni i innych elementów wpływających na bezpieczeństwo użytkowników dróg?
Odpowiedź: Jeden raz w miesiącu w razie konieczności częściej.
* maksymalnego czasu reakcji na zagrożenia?
Odpowiedź: maksymalnie 24 godz. 
* sposobu reakcji na zgłaszane zagrożenia (chodzi o zabezpieczenie dziur w nawierzchni, stawianie znaków)
Odpowiedź: stawianie znaków, barier zabezpieczających, niezwłoczne usuwanie powstałych zagrożeń
Pytanie 7
-  Czy bieżące usuwanie zagrożeń na drogach jest zlecane podmiotom zewnętrznym? Jeśli tak, czy podmioty te mają własne ubezpieczenie OC?
Odpowiedź 7:
Zamawiający nie zleca usuwania zagrożeń na drogach podmiotom zewnętrznym.
Zatwierdził:
Dyrektor ZGKiM
inż. Ryszard Chrzanowski

ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

Działając na podstawie art. 93 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759), Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Koronowie informuje o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: Kompleksowe ubezpieczenie Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Koronowie”

Na niniejsze postępowanie  wpłynęły 2 oferty złożone przez:
Oferta nr 1
CONCORDIA POLSKA TUW ul. Chodkiewicza 89/91, 85-950 Bydgoszcz
Oferta nr 2
Polski Związek Motorowy Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. VIG
ul. Szosa Lubicka 90, 87-100 Toruń

Zgodnie z dyspozycją art. 93 ust 1 pkt 1 i 4 ustawy p.z.p. postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się jeżeli:
- nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu (…),
- cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najkorzystniejszą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny oferty najkorzystniejszej.
W przedmiotowym postępowaniu cena oferty najkorzystniejszej złożonej w postępowaniu, przekracza możliwości finansowe Zamawiającego. Zamawiający nie może zwiększyć kwoty na realizację zamówienia objętego przedmiotową procedurą do ceny oferty najkorzystniejszej. Mając powyższe na względzie uznać należy, iż zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania na ww. podstawie prawnej.

Zatwierdził:
Dyrektor ZGKiM
inż. Ryszard Chrzanowski

metryczka


Opublikował: Angelika Gordon - Wolfram (14 grudnia 2011, 15:47:21)

Ostatnia zmiana: Angelika Gordon - Wolfram (22 grudnia 2011, 14:33:05)
Zmieniono: dodano unieważnienie

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 3274