W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
Strona główna > WŁADZE I STRUKTURA > Urząd Miejski > Komórki organizacyjne > Urząd Stanu Cywilnego

Urząd Stanu Cywilnego

Kierownik USC
Teresa Polus
tel.: (52) 3826-462

Z-ca Kierownika USC
Anita Porożyńska
tel.: (52) 3826-463

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należą sprawy:
  1. Rejestracja aktów urodzeń i zgonów.
  2. Prowadzenie spraw związanych z rejestracją zawarcia małżeństwa cywilnego i konkordatowego.
  3. Prowadzenie uroczystych form rejestracji stanu cywilnego.
  4. Rejestracja aktów na podstawie zgłoszenia konsula.
  5. Prowadzenie ksiąg : urodzenia, małżeństwa, zgonu oraz akt zbiorowych.
  6. Prowadzenie rejestrów: urodzeń, małżeństw, zgonów.
  7. Przechowywanie ksiąg stanu cywilnego.
  8. Przekazywanie ksiąg i rejestrów stanu cywilnego do Archiwum Państwowego.
  9. Współpraca z Konsulatami RP, Urzędami Stanu Cywilnego, kościołami, i związkami wyznaniowymi, ewidencjami ludności oraz instytucjami w zakresie rejestracji stanu cywilnego.
  10. Ustanawianie pełnomocnictwa w sprawach u ustalenie ojcostwa i o roszczenia alimentacyjne.
  11. Przyjmowanie oświadczeń woli:
    1. w sprawie zawarcia związku małżeńskiego,
    2. o uznanie dziecka
    3. o nadaniu nazwiska męża matki
  12. Sporządzanie i wydawanie decyzji administracyjnych:
    1. wpisaniu aktu zagranicznego do ksiąg USC
    2. odtworzeniu treści aktu
    3. sprostowaniu i uzupełnieniu aktu stanu cywilnego
    4. skróceniu terminu zawarcia małżeństwa
    5. unieważnieniu wzmianki marginesowej
    6. zmianie nazwiska, imienia oraz ustaleniu pisowni nazwiska.
  13. Wydanie postanowienia na udostępnienie księgi stanu cywilnego w celu jej przeglądania.
  14. Wydanie zaświadczeń w sprawie zawarcia małżeństwa i o wpisach dokonanych w księgach lub ich braku, o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego.
  15. Potwierdzenie zgodności danych zawartych na wniosku o wydanie dowodu osobistego z aktami stanu cywilnego.
  16. Zawiadomienie o zmianach imienia, nazwiska stosowne urzędy i instytucje.
  17. Sporządzanie testamentu  zwykłego zgodnie z Kodeksem cywilnym..
  18. Sporządzanie wniosku o nadanie medalu za „Długoletnie Pożycie Małżeńskie”.
  19. Realizacja Konwencji Nr 3, 16, 17, i Konwencji znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych.



Wytworzył: - (12 stycznia 2005)
Opublikował: Michał Szałkowski (12 stycznia 2006, 20:43:07)

Ostatnia zmiana: Krzysztof Wiaterski (26 kwietnia 2013, 11:40:57)
Zmieniono: bez 0

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 11623

wersja do zapisu wersja do druku