

Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego
Wydział Organizacyjny | Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska Gospodarki Gruntami i Gospodarki Komunalnej
Urząd Stanu Cywilnego | Referat Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
Stanowisko ds. Zarządzania Energią i Ochrony Krajobrazu
Referat Rozwoju i Promocji | Pion Ochrony Informacji Niejawnej
Rejestracja Pojazdów i Komunikacja | Audytor wewnętrzny
Inspektor Ochrony Danych | Biuro Rady Miejskiej

Wydział Finansowo - Budżetowy
Pracą Wydziału kieruje Skarbnik Gminy
Kierownik Wydziału
Barbara Koniarska
tel. 52 3826-431
Wydział mieści się w pokojach: 8, 9, 14, 15, 19, 20 w budynku przy ul. Plac Zwycięstwa 1
tel.: (52) 3826-427- sprawy podatkowe
(52) 3826-428 - sprawy podatkowe
(52) 3826-429 - sprawy podatkowe
(52) 3826-432 - sprawy podatkowe
(52) 3826-439 - sprawy podatkowe
(52) 3826-433 - kasa
Barbara Cerska | (52) 3826 433 | Magdalena Muchowska | (52) 3826 427 |
Jolanta Szamocka | (52) 3826 428 | ||
Izabela Latos-Dufka | (52) 3826 432 | Agnieszka Zadrożna | (52) 3826 439 |
Danuta Podolska | (52) 3826 436 | Jolanta Tyburska | (52) 3826 416 |
Katarzyna Wróbel zast. Renata Foleżyńska | (52) 3826 435 | Halina Dyrcz | (52) 3826 438 |
Ewelina Wawrzyniak | (52) 3826 437 | Hanna Kaniewska | (52) 3826 439 |
Do zadań Wydziału Finansowo – Budżetowego należy:
- wykonywanie czynności związanych z opracowywaniem projektu budżetu i realizacja budżetu oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej,
- opracowywanie projektów uchwał rady i zarządzeń burmistrza w sprawie zmian w budżecie gminy wraz z materiałami kalkulacyjnymi i objaśniającymi, stała analiza dochodów i wydatków w aspekcie stopnia realizacji budżetu,
- prowadzenie księgowości organu w zakresie planowania i wykonania budżetu gminy oraz opracowywanie okresowych, rocznych, jednostkowych i zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu,
- prowadzenie księgowości urzędu, w tym rejestru dochodów budżetowych, wydatków i kosztów, w zakresie ustawy o rachunkowości oraz opracowywanie okresowych i rocznych jednostkowych i zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu,
- prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem należności z tytułów określonych w odrębnych przepisach oraz podatków i opłat lokalnych,
- prowadzenie w księgach rachunkowych prawidłowej ewidencji przypisów, odpisów, wpłat, zwrotów i rozliczeń nadpłat z tytułu podatków i opłat lokalnych,
- planowanie pozostałych dochodów własnych gminy wraz z ich windykacją,
- stała aktualizacja danych mających wpływ na wielkość podatków w zakresie ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne,
- egzekucja podatków lokalnych w zakresie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg w zapłacie podatków, opłat lokalnych i innych należności gminy w granicach posiadanych uprawnień, w zakresie odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty zapłaty podatku lokalnego i umorzeń,
- wydawanie postanowień burmistrza w sprawach dotyczących rozłożenia na raty, odroczeń, umorzeń w zakresie podatków stanowiących dochody gminy, a realizowanych przez urząd skarbowy w zakresie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
- wydawanie zaświadczeń o składnikach majątkowych, o niezaleganiu w opłacie podatków i dochodach z gospodarstw rolnych,
- rozliczanie poborców podatkowych,
- sporządzanie list płac dla pracowników urzędu i innych wypłat, naliczanie i odprowadzanie pochodnych od płac oraz wydawanie zaświadczeń o wysokości wynagrodzenia,
- prowadzenie zadań wynikających z ustawy o pomocy publicznej dla przedsiębiorców,
- prowadzenie obsługi kasowej urzędu,
- terminowe regulowanie zobowiązań wynikających z faktur, umów i innych tytułów,
- kontrola planów finansowych jednostek organizacyjnych gminy,
- prowadzenie zadań gminy w zakresie gospodarki finansowej sołectw zgodnie z ustawą o funduszu sołeckim,
- rozliczanie podatku od towarów i usług w zakresie ustawy o podatku od towarów i usług,
- prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, producentom rolnym,
- przygotowywanie projektów aktów prawnych Rady Miejskiej oraz w zakresie budżetu, podatków oraz procedur i zasad dotyczących gospodarki finansowej gminy,
- przeprowadzanie oględzin i kontroli podatkowych,
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem poręczeń wierzytelności wynikających z zabezpieczeń obligacji,
- bieżąca współpraca z jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie działania oraz instytucjami zewnętrznymi,
- prowadzenie ewidencji majątku gminy i udziałów, w tym prowadzenie ewidencji ilościowej pozostałych środków trwałych nisko cennych urzędu.
Wytworzył: - (12 stycznia 2005)
Opublikował: Michał Szałkowski (12 stycznia 2006, 20:15:14)
Ostatnia zmiana: Mariusz Frelke (3 września 2018, 12:32:52)
Zmieniono: aktualizacja
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 19946