zamówienie na:

Przetarg nieograniczony na świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek oraz zwrotu przesyłek nie dostarczonych dla potrzeb Urzędu Miejskiego w Koronowie.

zamawiający: Gmina Koronowo
tryb zamówienia: Przetarg nieograniczony
nr sprawy: IPR-ZP.271.1.2015
wartość: poniżej 200.000 euro
termin składania ofert: 4 lutego 2015  09:00
wynik postępowania: Informację o wyborze najkorzystniejszej oferty umieszczono w zakładce Rozstrzygnięcia przetargów. 




OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU PUBLICZNYM
NA
ŚWIADCZENIE USŁUG POCZTOWYCH W OBROCIE KRAJOWYM I ZAGRANICZNYM W ZAKRESIE PRZYJMOWANIA, PRZEMIESZCZANIA
I DORĘCZANIA PRZESYŁEK ORAZ ZWROTU PRZESYŁEK NIE DOSTARCZONYCH DLA POTRZEB URZĘDU MIEJSKIEGO W KORONOWIE.

Numer ogłoszenia w BZP: 9137 - 2015; data zamieszczenia: 22.01.2015

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Koronowo , Plac Zwycięstwa 1, 86-010 Koronowo,
woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 3826400, faks 052 3826401.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.koronowo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ŚWIADCZENIE USŁUG POCZTOWYCH W OBROCIE KRAJOWYM I ZAGRANICZNYM W ZAKRESIE PRZYJMOWANIA, PRZEMIESZCZANIA
I DORĘCZANIA PRZESYŁEK ORAZ ZWROTU PRZESYŁEK NIE DOSTARCZONYCH DLA POTRZEB URZĘDU MIEJSKIEGO W KORONOWIE.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
ŚWIADCZENIE USŁUG POCZTOWYCH W OBROCIE KRAJOWYM
I ZAGRANICZNYM W ZAKRESIE PRZYJMOWANIA, PRZEMIESZCZANIA
I DORĘCZANIA PRZESYŁEK ORAZ ZWROTU PRZESYŁEK NIE DOSTARCZONYCH DLA POTRZEB URZĘDU MIEJSKIEGO W KORONOWIE.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej
niż 50% zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64.11.00.00-0, 64.11.20.00-4, 64.11.30.00-1.
II.1.7) Nie dopuszcza się złożenia oferty częściowej.
II.1.8) Nie dopuszcza się złożenia oferty wariantowej.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 28.02.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM
I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM: Nie dotyczy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada wpis
do rejestru operatorów pocztowych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz.U. 2012 r.,poz. 1529). Z załączonego przez Wykonawcę dokumentu ( zaświadczenia Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub wydruk Urzędu Komunikacji Elektronicznej) winno wynikać posiadanie takiego wpisu, który uprawnia Wykonawcę do uczestnictwa
w obrocie prawnym na podstawie ustawy Prawo pocztowe.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1;
III.3.3) Potencjał techniczny.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1;
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1;
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1;
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY.
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu należy przedłożyć:
potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające,
że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności
lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności
lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej.
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy
do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
- formularz oferty, formularz wyceny przedmiotu zamówienia, zgodnie z Rozdziałem I pkt 3 siwz, załącznik 1 i 2 do siwz;
- odpowiednie pełnomocnictwa,
- jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, przedkłada pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia
(załącznik nr 5 do siwz) oraz dokumenty dotyczące:
1) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
3) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem,
4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
1 - Cena – 95%
2 - Możliwość śledzenia przez internet rejestrowanych przesyłek pocztowych w obrocie krajowym – 5%
IV.3) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian:
Zmianie mogą terminy realizacji umowy;
- skrócenie terminu realizacji umowy w przypadku, gdy całkowita wartość brutto faktycznie świadczonych usług będzie równa lub zbliżona do łącznej wartości brutto, wynikającej
z umowy,
- wydłużenie terminu realizacji umowy w przypadku, gdy niewykorzystane zostanie wynagrodzenie brutto Wykonawcy, o którym mowa w par. ..... umowy - dot. zapisów zawartych w pkt. 23 załącznika nr. 7 do siwz,
- działania siły wyższej -np. klęski żywiołowe, strajki lokalne, mającej bezpośredni wpływ
na terminowość wykonywania usługi,
- wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności,
Zmianie może ulec wysokość wynagrodzenia w przypadku:
-zmiany w okresie obowiązywania umowy stawki VAT lub zmiany obowiązku podatkowego Wykonawcy, odpowiednio do zmienionych stawek,
- zmiany cennika za usługi świadczone przez Wykonawcę w trybie przewidzianym przepisami ustawy Prawo pocztowe;
Zmianie mogą ulec ilości w poszczególnych pozycjach formularza cenowego, stanowiącego załącznik nr 2 do siwz, wynikające z rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, przy czym zmiany ilościowe nie mogą przekroczyć wynagrodzenie brutto Wykonawcy, o którym mowa w par. .... umowy, dotyczy zapisów zawartych w pkt 22 załącznika nr 7 do siwz,
- w wyniku zmian na skutek zaistnienia obiektywnych, niezależnych od stron przeszkód
w realizacji umowy zawartej w wyniku udzielonego zamówienia,
- w wyniku zmiany przepisów prawa powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań lub zapisów niż zakładano w opisie zamówienia lub umowie,
- w wyniku zmian podwykonawców oraz zakresu prac im powierzonych.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.koronowo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski
w Koronowie ul. Plac Zwycięstwa 1, 86-010 Koronowo, pokój nr 10.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.01.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Koronowie, Plac Zwycięstwa 1, 86-010 Koronowo, pokój nr 13 /sekretariat/ I piętro.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Nie przewiduje się unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia,
w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone
na sfinansowanie całości lub części zamówienia.
                                                                         
                                                                             BURMISTRZ KORONOWA


Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

  IPR-ZP.271.1.1.2015                                                     Koronowo 2015-01-29



Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek oraz zwrotu przesyłek niedostarczonych dla potrzeb Urzędu Miejskiego w Koronowie”.




      Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (dalej uPzp – tekst jednolity Dz.U. z 2013 r., poz. 907 ze zm) Zamawiający zmienia termin składania i otwarcia ofert. Podyktowane to jest koniecznością przygotowania odpowiedzi na zadane pytania, dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej siwz).


        W związku z jw. Zapisy dotyczące terminu składania i otwarcia ofert otrzymują brzmienie:

- w pkt IV.4.4. ogłoszenia o zamówieniu:
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.02.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Koronowie, Plac Zwycięstwa 1, 86-010 Koronowo, pokój nr 13 /sekretariat/ I piętro.

- Rozdział I, pkt 15, ppkt 1 otrzymuje brzmienie:
zewnętrzna koperta powinna być oznaczona w następujący sposób:
Gmina Koronowo Plac Zwycięstwa 1, 86-010 Koronowo, pokój nr 13, przetarg nieograniczony, „Świadczenie usług pocztowych” oraz „nie otwierać przed 04.02.2015 r., godz. 09:30” - bez nazwy i pieczątki wykonawcy;

- Rozdział XI, pkt 1 SIWZ otrzymuje brzmienie:
Ofertę należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Koronowie, Plac Zwycięstwa 1, 86-010 Koronowo, pokój nr 13 /sekretariat/ I piętro, w terminie do dnia 4 lutego 2015 r., do godz. 9:00.

- Rozdział XI, pkt 4 SIWZ otrzymuje brzmienie:

Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 4 lutego 2015 r., o godz. 09:30 w siedzibie Zamawiającego – sala narad, I piętro. Otwarcie ofert jest jawne.

                                                                          
BURMISTRZ KORONOWA


IPR-ZP.271.1.2.2015                                                          Koronowo 2015-01-28
 
                                                                                                                            
                          WYJAŚNIENIE I MODYFIKACJA SIWZ
 
Pytanie nr 1:
Zamawiający wskazuje w rozdziale XV pkt 23 SIWZ (Opis przedmiotu zamówienia), że wymaga,
by potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej miało moc dokumentu urzędowego.
Należy podkreślić, że wskazane wymogi spełnić może jedynie operator wyznaczony, którego obowiązki do roku 2015 na podstawie art. 178 ustawy – Prawo pocztowe pełni Poczta Polska S.A. Zgodnie z art. 17 Prawa pocztowego, Potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę pocztową operatora wyznaczonego ma moc dokumentu urzędowego. Wymóg spełnienia powyższych skutków bezpośrednio przez nadanie w placówce wybranego operatora prowadzi w konsekwencji do naruszenia elementarnych zasad prawa zamówień publicznych tj. zachowania uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców (art. 7 ust. 1 PZP), gdyż tylko jeden podmiot może złożyć ofertę w niniejszym postępowaniu. Przepisy powszechnie obowiązującego prawa to okoliczność, na którą Wykonawca nie ma żadnego wpływu
i nie jest w stanie w żaden sposób spełnić takiego warunku. Co więcej, potwierdzenie nadania z mocą dokumentu urzędowego nie ma żadnego wpływu na skuteczność doręczeń nadawanych przez Zamawiającego przesyłek.
Wykonawca zwraca uwagę, że pogląd taki podzieliła również Krajowa Izba Odwoławcza, która
w trzyosobowym składzie, któremu przewodniczył Prezes Krajowej Izby Odwoławczej Paweł Trojan, orzekła 7 października 2013 r. (sygn. akt: KIO 2184/13), że żaden sąd i prokuratura w Polsce nie może się domagać by dowód nadania przesyłek poleconych, nadawanych przez sąd
lub prokuraturę, a także organ administracji publicznej, jak i podmiot wykonujący działania
z zakresu administracji publicznej, był wystawiany z mocą urzędową.
W świetle powyższego Wykonawca zwraca się eliminację wskazanego zapisu z SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający wykreśla  w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zapis rozdziału XV pkt 23.
Pytanie nr 2:
Czy Zamawiający w ramach realizacji przedmiotu zamówienia przewiduje nadawanie również przesyłek wymagających zastosowania przepisu art. 57 § 5 pkt. 2 KPA, art. 12 § 6 pkt. 2 Ordynacji podatkowej lub ew. innych analogicznych przepisów, np. art. 165 § 2 Kodeksu postępowania cywilnego (w brzmieniu przewidzianym nowelizacjami dokonanymi przez nowe Prawo pocztowe), tj. pism w postępowaniach, w których Zamawiający jest stroną, a dla wywołania określonych
w przepisach skutków (tj. zachowaniem terminu do wniesienia pisma w przypadku nadawania przesyłki w ostatnim dniu terminów procesowych) konieczne jest pośrednictwo operatora wyznaczonego?
Art. 165 § 2 KPC
Oddanie pisma procesowego w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego
w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe lub w placówce pocztowej operatora świadczącego pocztowe usługi powszechne w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu.
Art. 57 § 5 pkt. 2 KPA:
Termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało:
2) nadane w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego,
Art. 12 § 6 pkt. 2 Ordynacji podatkowej:
Art. 12 § 6 Termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało:
2) nadane w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego albo złożone w polskim urzędzie konsularnym;
Dla przykładu, pisma wymagające zastosowania powyższych przepisów to np. apelacje, odwołania, wysyłane za pośrednictwem poczty w ostatni dzień terminów procesowych, dla których – celem wywołania skutku, że z chwilą nadania zostały wniesione do sądu, konieczne jest pośrednictwo operatora wyznaczonego.
Pisma takie jak wydawane przez Zamawiającego decyzje, wezwania, zaświadczenia, nie wymagają stosowania powyższego trybu, gdyż, zgodnie z wyraźną dyspozycją art. 39 KPA, 144 Ordynacji podatkowej czy innych analogicznych, nadanie ich za pośrednictwem każdego z operatorów pocztowych legitymujących się wpisem do rejestru operatorów pocztowych będzie tak samo skuteczne.
Odpowiedź:
W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający przewiduje również nadawanie wyżej wymienionych przesyłek.
 
Pytanie nr 3:
Jeżeli Zamawiający przewiduje konieczność nadawania części przesyłek w sposób określony
w art.57 § 5 pkt 2 KPA, art. 12 § 6 pkt 2 Ordynacji podatkowej oraz pism sądowych
za pośrednictwem operatora wyznaczonego, to:
1)    czy dopuszcza możliwość wyłączenia takich przesyłek z zakresu przedmiotu zamówienia
i niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego?
Ze względu na swoją specyfikę, a więc konieczność posługiwania się w tym zakresie operatorem wyznaczonym, uzasadnione jest wyłączenie powyższych przesyłek i wszczęcie w tym zakresie osobnego postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego obejmującego wyłącznie tego rodzaju przesyłki.  Wykonawca informuje, że wyłączenie tych przesyłek wpłynie na cenę oferty Wykonawcy, a także innych Wykonawców przystępujących do postępowania i w istotny sposób wpłynie na zwiększenie konkurencyjności postępowania. Brak konieczności uwzględniania w kosztach nadawania ww. przesyłek pozwoli Wykonawcy na zaproponowanie najbardziej optymalnych dla Zamawiającego warunków cenowych. Co więcej, również konkurenci Wykonawcy, przede wszystkim operator wyznaczony – Poczta Polska S.A., wiedząc o zwiększeniu konkurencji, będą zmuszeni do obniżenia proponowanych cen ofertowych. 
2)    ewentualnie, czy Zamawiający dopuszcza możliwość sporządzenia odrębnego wykazu przesyłek wymagających nadania u operatora wyznaczonego lub ich oznakowania w określony sposób -
w celu wydzielenia i nadania przez Wykonawcę u operatora wyznaczonego w dniu odbioru przesyłek od Zamawiającego? 
Wykonawca informuje, że w tym przypadku będzie stosował następujący tryb: wydzielone przesyłki pocztowe, po ich odebraniu od Zamawiającego, w tym samym dniu zostaną dostarczone do placówki operatora wyznaczonego i nadana w imieniu Zamawiającego, Wykonawca następnie dostarczy Zamawiającemu uzyskane potwierdzenie nadania. Wykonawca będzie tylko pośrednikiem między Zamawiającym a operatorem wyznaczonym, nadanie przesyłek nastąpi w imieniu i na rzecz Zamawiającego, nie zmieni jednak danych Zamawiającego na kopercie, tj. Zamawiający w każdym przypadku będzie figurował jako jedyny nadawca przesyłki. Sposób oznaczenia wniesienia opłaty pocztowej ustalony z Zamawiającym zastąpią znaki opłaty pocztowej stosowane przez operatora wyznaczonego.
Wykonawca podkreśla, że Poczta Polska S.A. jako operator wyznaczony zobowiązany
do świadczenia powszechnej usługi pocztowej ma obowiązek zrealizować usługę i nie może odmówić w tym zakresie zawarcia umowy o świadczenie usług pocztowych niezależnie
od łączących ją stosunków z Wykonawcą.
Powyższe działanie ma bardzo istotne znaczenie z punktu widzenia interesów Zamawiającego.
W sytuacji bowiem gdy Zamawiający,  jest stroną np. postępowania cywilnego i zależy mu
na złożeniu pisma w terminie wynikającym z konkretnej procedury, winien taką przesyłkę wydzielić
i wskazać operatorowi pocztowemu, że powinna być ona doręczona przez operatora wyznaczonego. W przeciwnym wypadku negatywne skutki procesowe (uchybienie terminu np. do wniesienia apelacji) poniesie Zamawiający, który nie poinformuje operatora pocztowego o charakterze przesyłki, na co ten ostatni nie miał żadnego wpływu.
Możliwa jest również w tym zakresie sytuacja, że przesyłki muszą być przekazane operatorowi
 na tyle wcześnie do doręczenia, aby przesyłka "fizycznie" trafiła do organu/sądu w terminie przewidzianym na dokonanie danej czynności procesowej. Niemniej wymaga to współpracy
z Zamawiającym i najpierw wyodrębnienia przesyłek, które muszą być nadane w trybach według
ww. procedur.
Odpowiedź:
Ad. 1) Zamawiający nie dopuszcza możliwości wyłączenia wyżej wymienionych przesyłek z zakresu przedmiotu zamówienia i niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Ad. 2) Zamawiający dopuszcza możliwość sporządzenia odrębnego wykazu przesyłek wymagających nadania u operatora wyznaczonego lub ich oznakowania w określony sposób –
w celu wydzielenia i nadania ich przez Wykonawcę u operatora wyznaczonego w dniu odbioru przesyłek od Zamawiającego, pod warunkiem, że rozliczenia za te przesyłki będą dokonywane bezpośrednio przez Wykonawcę z operatorem wyznaczonym.
 
Pytanie nr 4:
Jeżeli Zamawiający przewiduje konieczność nadawania przesyłek wymagających pośrednictwa operatora wyznaczonego, Wykonawca na podstawie art. 29 PZP wnioskuje o rzetelne (przynajmniej w oparciu o rok 2013) oszacowanie wolumenu wszystkich przesyłek, które mają być nadawane
w ten sposób, celem precyzyjnego opracowania oferty dla Zamawiającego.
Wykonawca zwraca uwagę, że nadawanie przesyłek w takich trybach jak art. 57 § 5 pkt. 2 KPA,
art. 12 § 6 pkt. 2 Ordynacji podatkowej lub ew. innych analogicznych przepisów, np. art. 165 § 2 Kodeksu postępowania cywilnego (w brzmieniu przewidzianym nowelizacjami dokonanymi przez nowe Prawo pocztowe, wymaga pośrednictwa operatora wyznaczonego, którym obecnie jest Poczta Polska. W związku z tym pozostali wykonawcy muszą dysponować wiedzą odnośnie ilości tego typu przesyłek będących przedmiotem zamówienia, by uwzględnić koszt nadania takich przesyłek
za pośrednictwem Poczty Polskiej i tym samym dobrze przygotować swoją ofertę, bowiem zgodnie
z art. 29 par. 1 Prawa Zamówień Publicznych, Zamawiający zobligowany jest z mocy prawa
do jednoznacznego i wyczerpującego opisu przedmiotu zamówienia, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty przez wykonawców. Tym samym, brak zapisu o szacunkowym wolumenie przesyłek nadawanych w trybach z art. 57 KPA, art. 12 Ordynacji Podatkowej oraz 165 KPC znacząco wpływa na treść ofert innych wykonawców, co stanowi naruszenie art. 29 par. 2 Prawa Zamówień Publicznych, zgodnie z którym przedmiotu zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję.
Wykonawca, mając na względzie własne doświadczenie w realizowaniu usług pocztowych oraz wiedzę odnośnie zapotrzebowania innych zamawiających należących do sektora finansów publicznych, wskazuje, że szacunkowy wolumen przesyłek nadawanych w trybach art. 57 KPA,
art. 12 Ordynacji Podatkowej, oraz art. 165 KPC jest bardzo niski i oscyluje w przedziale kilku procent w stosunku do całości przedmiotu zamówienia. Wartości te są tak marginalne, ponieważ powyższe tryby trzeba zastosować tylko w sytuacji, w której to Zamawiający jest stroną postępowania toczącego się przed innym organem, nie zaś wtedy, kiedy to Zamawiający prowadzi dane postępowanie – wtedy bowiem stosuje on tryby z art. 39 KPA lub art. 144 Ordynacji Podatkowej.
Odpowiedź:
Szacunkowa ilość przesyłek wymagających ich nadania za pośrednictwem operatora wyznaczonego wynosić może nie więcej niż 1% przesyłek do 350 gr. w obrocie krajowym gabarytu A przesyłki polecone z potwierdzeniem odbioru. (Formularz wyceny przedmiotu zamówienia – zał. Nr 2
do SIWZ, pkt 3A).
W związku z powyższym Zamawiający modyfikuje załącznik nr 2 do SIWZ – Formularz wyceny przedmiotu zamówienia.

Pytanie nr 5:
Czy Zamawiający dopuszcza możliwość by na kopercie oprócz danych wskazanych przez Zamawiającego znajdowały się  informacje o opłacie za usługę pocztową związane ze świadczeniem części zamówienia przez podwykonawców, ewentualnie inne informacje związane z obiegiem przesyłek pocztowych?
Wykonawca jednocześnie zaznacza, że informacje te nie będą zakrywać nadruku adresu firmowego Zamawiającego, innych znaków graficznych umieszczonych przez Zamawiającego, nie zmienią danych adresowych na kopercie oraz nie będą naruszać innych wymagań wskazanych w SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza umieszczenie na kopercie informacji j.w.

Pytanie nr 6:

Zamawiający wskazuje terminy, w jakich przesyłki pocztowe, będące przedmiotem zamówienia, powinny być doręczane:
1)    w przypadku przesyłki listowej najszybszej kategorii - w dniu następnym, jednak nie później
niż w 4. dniu po dniu nadania;
2)w przypadku przesyłki niebędącej przesyłką najszybszej kategorii w dniu następnym, jednak
nie później niż w 6. dniu po dniu nadania.
Wykonawca zwraca się o doprecyzowanie w powyższym zapisie, że chodzi o dni robocze, celem zapewnienia zgodności zapisów specyfikacji z przepisami powszechnie obowiązującego prawa,
w tym prawa pracy, oraz zgodności z obowiązującymi cennikami operatorów pocztowych i ustaloną praktyką rynkową.
Odpowiedź:
Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych modyfikuje rozdział XV pkt 10 SIWZ  w zakresie opisu przedmiotu zamówienia oraz zapis pkt 10 załącznika nr 7
do SIWZ. Powyższe zapisy otrzymują brzmienie:
Wykonawca zobowiązuje się doręczyć przesyłki listowe krajowe, przyjęte do przemieszczenia
i doręczenia  w następnym dniu roboczym, jednak nie później niż w 4 dniu roboczym, po dniu nadania w przypadku przesyłki nie będącej przesyłką najszybszej kategorii.
W odniesieniu do operatora wyznaczonego w zakresie terminu doręczeń przesyłek mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia  2013 r. w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (Dz.U.
z 2013 r. poz. 545) – zapis operatora wyznaczonego”.
 
Pytanie nr 7:
Zamawiający wprowadza liczne ograniczenia związane z podwykonawstwem, które nie mają oparcia w przepisach obowiązującego prawa. Przede wszystkim wymaga posiadania przez podwykonawców odpowiednich uprawnień (zezwoleń, wpisów do rejestrów). Ponadto, Zamawiający ingeruje kwestie związane z rozliczeniami odbywającymi się pomiędzy wykonawcą a podwykonawcami (narzuca termin zapłaty wynagrodzenia, żąda przedłożenia dowodów potwierdzających dokonanie terminowej zapłaty, zastrzega sobie możliwość potrącania wynagrodzenia podwykonawców z wynagrodzenia należnego Wykonawcy). Co więcej, Zamawiający nakłada na Wykonawcę wymóg uzyskania zgody m.in. na zmianę podwykonawcy oraz rezygnację z podwykonawcy. Zamawiający żąda także przedkładania poświadczonych za zgodność z oryginałem kopii umów zawartych z podwykonawcami. W przypadku natomiast niewywiązywania się z wymienionych obowiązków, Zamawiający przewiduje obciążanie Wykonawcami karami umownymi.
Powyższe zastrzeżenia są niezgodne z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
W ramach zamówień publicznych, co do zasady udział podwykonawców w realizacji zamówienia jest dopuszczalny bez ograniczeń. W przepisach art. 36a i 36b PZP ustawodawca wskazuje podstawowe warunki udziału podwykonawców w realizacji przedmiotu zamówienia. Z brzmienia tych przepisów wynika, iż poza kwalifikowanymi przypadkami realizacji przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców (tj. powołania się na ich potencjał przy wykazywaniu warunków udziału
w postępowaniu) wykonawca ma pełną swobodę powierzenia całości lub części przedmiotu zamówienia do realizacji podwykonawcy, o ile Zamawiający nie zastrzegł jego osobistego wykonywania usług, co również dopuszczalne jest jedynie w wyjątkowych przypadkach.
Oznacza to, iż Zamawiający nie jest uprawniony do kontrolowania czy innego ingerowania w stosunki wykonawcy z podwykonawcami, i to bez względu na etap postępowania przetargowego
czy współpracy stron (czy to na etapie składania ofert, przed podpisaniem umowy, czy po jej podpisaniu i rozpoczęciu świadczenia usługi), jak również stawiania wymogu odnośnie formy czy treści umowy. W związku z powyższym, wykonawca może zawrzeć swobodnie umowę
z wybranym przez siebie podwykonawcą, posłużyć się dalszym podwykonawcą, jak również zmienić podwykonawcę w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, jak również dowolnie sformułować zapisy umowne i to bez względu na stanowisko Zamawiającego w tym zakresie. Ponadto, z analizy powołanych przepisów nie wynika możliwość żądania przez Zamawiającego przedłożenia mu kopii umowy zawartej z podwykonawcami lub wpływania na ich wewnętrzne stosunki w inny sposób – formę umowy zawartej z podwykonawcą, czy elementów jej treści, jak również kwestię ich wewnętrznych rozliczeń. Analogicznie również w przypadku dalszych podwykonawców. Stąd też, wskazane zapisy są niezgodne z powszechnie obowiązującymi przepisami PZP.
Wydaje się w związku z powyższym, iż Zamawiający błędnie opiera cytowane zapisy SIWZ
m.in. na przepisach art. 143a i 143b PZP (jak również innych dot. zamówień na roboty budowlane), które uprawniają Zamawiających do uzależnienia zapłaty wynagrodzenia Wykonawcy
od przedstawienia dowodów zapłaty wymagalnego wynagrodzenia podwykonawcom i dalszym podwykonawcom oraz uzależnienia wyboru/zmiany podwykonawcy przez wykonawcę, czy też zawarcia umowy przez wykonawcę z pierwotnym podwykonawcą, jak również konieczności wprowadzenia określonych zapisów umownych, od ich zgody w przypadku zamówienia publicznego na roboty budowlane. Wskazać należy, iż przedmiotowe postępowanie dotyczące świadczenia usług pocztowych nie może być w żaden sposób zakwalifikowane jako zamówienie publiczne, którego przedmiotem są roboty budowlane. To oznacza, że zapisy te nie mają tu zastosowania – co więcej, nie mogą być stosowane (wszak ustawodawca wskazałby, że przepisy te mają zastosowanie również w innych rodzajach zamówień, a nie zrobił tego – prawdopodobnie dlatego, że rozwiązania te są trudne do zastosowania w praktyce w umowach o świadczenie usług).
Świadczenie usług pocztowych z pomocą podwykonawców jest powszechnie przyjęte
i sankcjonowane wyraźną dyspozycją Prawa pocztowego, które nie wymaga od podwykonawców posiadania stosownych uprawnień – pod warunkiem, że działalność wykonywana jest w imieniu operatora pocztowego. Wskazać bowiem należy, że ustawa Prawo Pocztowe wskazuje wprost w art. 6 ust. 4: „Nie wymaga wpisu do rejestru działalność pocztowa wykonywana przez podwykonawcę
w imieniu operatora pocztowego (…).” Tak więc mając na uwadze powyższe, specyfika zamówienia pozwala na posługiwanie się podwykonawcami nawet nieposiadającymi wpisu do rejestru operatorów pocztowych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Na marginesie dodać należy, iż Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność
za wszelkie czynności, których wykonanie powierzył Podwykonawcom, a Wykonawca odpowiada
za działania i zaniechania Podwykonawców jak za swoje własne, więc wskazane wymogi są bezzasadne z perspektywy ochrony interesów Zamawiającego.
W związku z powyższym, Wykonawca zwraca się do Zamawiającego o bezwzględne usunięcie zapisów naruszających przepisy obowiązującego prawa SIWZ wymienionych powyżej (również
w zakresie kar umownych). W miejsce zakwestionowanych zapisów Wykonawca proponuje wprowadzenie zapisu o następującej treści:
 
[Podwykonawcy]
1. Wykonawca może wykonać część zamówienia przy udziale Podwykonawcy.
2. Wykonawca odpowiada jak za własne, za działania lub zaniechania osób, przy pomocy których zobowiązania wynikające z niniejszej umowy wykonuje jak również za działania i zaniechania osób, którym wykonanie tych zobowiązań powierza.
3.Wykonawca ponosi wyłączną odpowiedzialność za dokonywanie w terminie wszelkich rozliczeń finansowych z Podwykonawcami.
 
Odpowiedź:
Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych modyfikuje następujące zapisy załącznika nr 7 do SIWZ – Istotne postanowienia umowy:
1)    pkt 38 załącznika nr 7 otrzymuje brzmienie:
Wykonawca może wykonać część zamówienia przy udziale Podwykonawcy.
Wykonawca odpowiada jak za własne, za działania lub zaniechania osób, przy pomocy których zobowiązania wynikające z niniejszej umowy wykonuje jak również za działania i zaniechania osób, którym wykonanie tych zobowiązań powierza.
Wykonawca ponosi wyłączną odpowiedzialność za dokonywanie w terminie wszelkich rozliczeń finansowych z Podwykonawcami.
2)    Zamawiający wykreśla zapisy załącznika nr 7 od pkt 39 do 53.
 
Pytanie nr 8:
Czy Zamawiający wyraża zgodę, aby termin płatności wynagrodzenia Wykonawcy wynosił  14 dni od daty dostarczenia faktury VAT Zamawiającemu?
Zaproponowany termin ułatwi Wykonawcy dokonywanie rozliczeń, pozostawiając Zamawiającemu odpowiedni czas na dokonanie płatności.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę terminu płatności, o którym mowa w pkt 20 załącznika
nr 7 do SIWZ – Istotne postanowienia umowy
Pytanie nr 9:
Zamawiający wymaga do wykonawców uzupełnienia w formularzu ofertowym proponowanej ceny jedynie w wartości brutto bez podania wartości netto oraz naliczonego podatku VAT. Jednocześnie Zamawiający nie wymaga przedstawienia cen poszczególnych usług w formularzu cenowym, stanowiącym załącznik nr 1 do umowy  (brak odpowiednich kolumn) Wykonawca zwraca uwagę, iż taka sytuacja nie jest korzystna z perspektywy interesów Zamawiającego.
Brak wskazania cen poszczególnych usług objętych przedmiotem zamówienia na i rozbicia ich na cenę netto, naliczony podatek od towarów i usług (VAT) oraz wynikową cenę brutto pozbawia Zamawiającego możliwości porównania proponowanych cen ofertowych do cen, które powinny obowiązywać w przypadku np. obniżenia stawki podatku VAT. Wskazać bowiem należy, iż obecna (23%-owa) stawka podatku VAT jest efektem ciężkiej sytuacji ekonomicznej kraju i relacji długu publicznego do produktu krajowego brutto (PKB), co wymusiło podjęcie czynności zaradczych
i m.in. podwyższenie obowiązującej standardowej stawki VAT. Niewykluczone jest jednak,
że zmiana powyższych okoliczności (np. korzystniejsza relacja długu publicznego do PKB) spowoduje również obniżenie stawek podatku od towarów i usług. Wówczas w interesie Zamawiającego będzie zapewnienie sobie większej przejrzystości w skalkulowaniu cen zaproponowanych przez wykonawcę
z uwzględnieniem bieżącej (niższej) stawki VAT, a tym samym uiszczanie niższego wynagrodzenia
na rzecz wykonawcy. Jest to istotne również w kontekście samej istoty zamawianych usług i zmian ilości poszczególnych przesyłek, w stosunku do prognozowanych.
Dodatkowo wprowadzenie cen jednostkowych poszczególnych usług i wskazanie części składowych tych cen ułatwi kalkulację samym wykonawcom, jak również wprowadzi większą klarowność i transparentność co do obliczania ceny, co pozwoli uniknąć błędów i omyłek rachunkowych. W ocenie Wykonawcy będzie to również element pełniejszej realizacji elementarnej dla Prawa zamówień publicznych zasady jawności postępowania (wyrażonej w art. 8 ustawy PZP).  
W związku z powyższym, Wykonawca zwraca się do Zamawiającego o uwzględnienie wniosku
w zakresie wprowadzenia w formularzu cenowym osobnych kolumn/rubryk, w celu umożliwienia wpisania cen za poszczególne usługi objęte przedmiotem zamówienia wyrażonych również
w wartości netto oraz wskazania naliczonej stawki podatku VAT.
Odpowiedź:
Zamawiający nie dokonuje zmian w zapisach formularza cenowego.

Pytanie nr 10:
Czy Zamawiający wyraża zgodę, aby odbiór przesyłek z siedziby Zamawiającego odbywał się
w godzinach od 14:00 do 15:00 od poniedziałku do czwartku ,natomiast w piątki w godzinach 13:00 do 14:00,a nie jak wskazał w rozdziale XV SIWZ ( Opis przedmiotu zamówienia ) w pkt 7
w godzinach od 14:00 do 15.00  w poniedziałki, środy i czwartki, we wtorki od 15:30 do 16:30, natomiast w piątki od 12:45 do 13:45,  co usprawni proces przepis przekazywania przesyłek.
Odpowiedź:
Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U.  z 2013 r.
poz. 907 ze zm.) modyfikuje zapisy pkt 7 załącznika nr 7 do SIWZ – Istotne postanowienia umowy.
Pkt 7 załącznika nr 7 do SIWZ otrzymuje brzmienie:
Przesyłki przeznaczone do wysyłki odbierane będą codziennie – w poniedziałki, wtorki, środy
i czwartki w godz. od 14.00 do 15.00, w piątki od godz. 12.30 do 13.30 w biurze podawczym (pokój nr 6), z zastrzeżeniem dalszych zapisów o czasie dostępu, w siedzibie Zamawiającego – nadawcy mieszczącej się w Koronowie, Urząd Miejski ul. Plac Zwycięstwa 1,  86-010 Koronowo  lub będą dostarczane przez Zamawiającego do wyznaczonego przez Wykonawcę punktu  przyjmowania korespondencji, który znajdować się musi  w takiej odległości od siedziby Zamawiającego, aby dotarcie pieszo do tego punktu zajmowało max. 15 min. Punkt ma być dostępny (ma umożliwiać nadanie przesyłek) od poniedziałku do piątku  w godzinach od  8. 00- 15.30.

Pytanie nr 11:
Czy Zamawiający wyraża zgodę , aby również dostarczanie przesyłek przez wykonawcę
do Zamawiającego odbywało się w godzinach od 9:30 do 10:30, a nie jak wskazał w pkt. 8 rozdziału XV SIWZ pomiędzy godziną 7:30 , a godziną 8:30.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę godzin dostarczania przesyłek do siedziby Zamawiającego.

Pytanie nr 12:
Zamawiający wskazuje, że świadczenie usług powinno odbywać się między innymi zgodnie
z przepisami Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r.
w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (Dz. U.
z 2013 r., poz. 545 ze zm.).
Wykonawca zwraca uwagę, że jedynym podmiotem zobowiązanym do stosowania Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego jest operator wyznaczony w ramach obowiązku świadczenia przez niego usług pocztowych nałożonego przez ustawę – Prawo Pocztowe. Odesłanie do świadczenia usług powszechnych czyni przedmiot zamówienia niejednoznacznym. Powszechne usługi pocztowe w rozumieniu art. 45 Prawa pocztowego świadczone są, zgodnie z art. 46 tej ustawy, przez operatora wyznaczonego, który to obowiązek pełni do roku 2015 Poczta Polska S.A. na mocy art. 178 ustawy.
Usługi będące przedmiotem zamówienia, jak już Wykonawca wskazywał w Pytaniu nr 1, nie są zaś świadczone w ramach obowiązku nałożonego przez ustawę, nie są więc powszechnymi usługami pocztowymi w powyższym rozumieniu. Usługi świadczone przez innych operatorów pocztowych, jak również przez operatora wyznaczonego, ale nie w ramach ustawowego obowiązku,
a występującego jako podmiot na konkurencyjnym rynku usług pocztowych, są, co najwyżej, usługami wchodzącymi w zakres usług powszechnych, tj. zgodnie z definicją art. 3 pkt. 30, „usługami pocztowymi obejmującymi przesyłki listowe i paczki pocztowe, o wadze i wymiarach określonych dla usług powszechnych, oraz przesyłki dla ociemniałych, nieświadczonymi przez operatora wyznaczonego w ramach obowiązku świadczenia usług powszechnych”.
Mając na uwadze powyższe, Wykonawca wskazuje, że może zobowiązać się do stosowania pewnych zasad zawartych we wskazanym powyżej rozporządzeniu, prosi jednak o wskazanie konkretnych wymogów, np. zasad dot. doręczania przesyłek itp. W przeciwnym wypadku zwraca się
z wnioskiem o eliminację cytowanego zapisu z treści SIWZ.
Odpowiedź:
Wskazane w SIWZ akty prawne obowiązują Wykonawcę w taki sposób i w takim zakresie, jaki będzie wynikał z obowiązku wykonywania usług pocztowych objętych przedmiotem niniejszego zamówienia.
 
Pytanie nr 13:
Wykonawca w Rozdziale XV SIWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia, w pkt 3.2 lit d) oraz w Załączniku nr 7 do SIWZ – Istotne postanowienia umowy w pkt 2 lit d) wnosi o powołanie obowiązujących przepisów prawnych: Ósmy protokół dodatkowy do Konstytucji Światowego Związku Pocztowego, Pierwszy protokół dodatkowy do Regulaminu Generalnego Światowego Związku Pocztowego wraz z załącznikiem – Regulaminem wewnętrznym Kongresów, Światowa Konwencja Pocztowa oraz Porozumienie dotyczące pocztowych usług płatniczych Genewa 2008.08.12.(Dz. U. z 2014 r., poz. 1824), Regulamin Porozumienia dotyczącego pocztowych usług płatniczych, Regulamin poczty listowej i Regulamin dotyczący paczek pocztowych Berno 2008.11.11 (M.P. z 2015 r., poz. 46).
Odpowiedź:
Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U.  z 2013 r.
poz. 907 ze zm.) modyfikuje zapisy pkt 3.2ppkt d) rozdziału XV SIWZ oraz 2 ppkt d) załącznika nr 7 do SIWZ – Istotne postanowienia umowy.
Powyższe zapisy otrzymują brzmienie:
d) międzynarodowymi przepisami pocztowymi: Ósmym protokółem dodatkowym do Konstytucji Światowego Związku Pocztowego, Pierwszy protokół dodatkowy do Regulaminu Generalnego Światowego Związku Pocztowego wraz z załącznikiem – Regulaminem wewnętrznym Kongresów, Światowa Konwencja Pocztowa oraz Porozumienie dotyczące pocztowych usług płatniczych Genewa 2008.08.12.(Dz. U. z 2014 r., poz. 1824), Regulamin Porozumienia dotyczącego pocztowych usług płatniczych, Regulamin poczty listowej i Regulamin dotyczący paczek pocztowych Berno 2008.11.11 (M.P. z 2015 r., poz. 46).
 
Pytanie nr 14:
Zamawiają w pkt 5 Rozdziału XV – Opis przedmiotu zamówienia i w pkt 5 Załącznika nr 7 – Istotne postanowienia umowy wskazuje, iż ilość sztuk przesyłek wymienionych w formularzu cenowym jest ilością  wyłącznie szacunkową i jednocześnie zastrzega iż faktyczna ilość zleconych usług będzie dopiero wynikać z rzeczywistych potrzeb Zamawiającego i jednocześnie Zamawiający zaznacza,
że niezrealizowanie szacunkowej ilości nie może być podstawą  roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. W związku z powyższym Wykonawca  wnosi o wskazanie procentowej  wysokości zobowiązania jakie Zamawiający zamierza  na pewno udzielić Wykonawcy,  czyli które będzie na pewno zrealizowane przez Zamawiającego. Brak wskazania tej wielkości  jest sprzeczne zart. 29 ust. 2 i  34 ust. 5  P.z.p. Wykonawca wskazuje, iż w orzeczeniu Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 11 stycznia 2008 roku (sygn. akt KIO/UZP22/07) Izba wskazała, że niedopuszczalną praktyką jest określenie przez Zamawiającego jedynie górnej granicy swojego zobowiązania, bez wskazania minimalnej ilości,
czy wartości, którą na pewno Zamawiający wyda na potrzeby realizacji przedmiotu zmówienia, co nie spełnia wymogów art. 29 ust. P.z.p., który to przepis  nakazuje aby przedmiot zamówienia był opisany w sposób wyczerpujący i konkretny.   W tym samym punkcie Zamawiający wskazuje, iż w przypadku nadania przesyłek nie wyszczególnionych w formularzu cenowym oraz w przypadku zwrotów przesyłek rejestrowanych podstawą rozliczeń będą ceny z aktualnego Cennika wykonawcy, przy czym w pkt 5 w Rozdziale XV dodano jeszcze, iż cennik zostanie dostarczony Zamawiającemu najpóźniej
w dniu podpisania umowy.  Wykonawca wnosi o wyjaśnienie tych rozbieżności a ponadto wskazuje,
iż podstawą  rozliczeń w takim wypadku może być wyłącznie cennik obowiązujący u wykonawcy
w chwili nadania przesyłki nie przewidzianej w Formularzu cenowym.  Mając powyższe na uwadze Wykonawca wnosi o modyfikację pkt 5 poprzez wprowadzenie następującej ich  treści w części dotyczącej przesyłek nie uwzględnionych w formularzu: „W przypadku nadania przez Zamawiającego przesyłek nie wyszczególnionych w Formularzu cenowym oraz w przypadku zwrotów przesyłek rejestrowanych nie doręczonych z przyczyn niezależnych od Wykonawcy podstawą rozliczeń będą ceny z Cennika obowiązującego u Wykonawcy w dniu nadania przesyłek. Cennik aktualny na dzień zawarcia umowy będzie stanowił załącznik do umowy”.
Odpowiedź:
Zamawiający nie ma możliwości w chwili ogłaszania postępowania przetargowego określenia
i podania Wykonawcom rzeczywistej ilości przesyłek w okresie realizacji przedmiotu zamówienia. Ilości przesyłek podane w Formularzu wyceny przedmiotu zamówienia są wartościami szacunkowymi, opartymi na realizacji usługi pocztowej w tożsamym okresie, poprzedzającym okres realizacji zamówienia. Faktyczna ilość zleconych usług będzie dopiero wynikać z rzeczywistych potrzeb Zamawiającego.  
Ponadto Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U.
z 2013 r. poz. 907 ze zm.) modyfikuje zapisy pkt 5, rozdziału XV SIWZ oraz pkt 5 załącznika nr 7 do SIWZ – Istotne postanowienia umowy.
Powyższe zapisy otrzymują brzmienie:
Wymienione w Formularzu cenowym, załącznik nr 2 do SIWZ w kolumnie „Ilość (sztuki)”
są ilościami szacowanymi i nie mogą być podstawą do roszczeń ze strony Wykonawcy  w razie mniejszej lub większej liczby zleceń w trakcie realizacji umowy. Faktyczna ilość zlecanych usług będzie wynikać z rzeczywistych potrzeb Zamawiającego w tym zakresie, jednak całkowita wartość zamówień nie może przekroczyć łącznej wartości umowy brutto wynikającej z ceny ofertowej ogółem brutto Wykonawcy. W przypadku nadania przez Zamawiającego przesyłek nie wyszczególnionych w Formularzu cenowym oraz w przypadku zwrotów przesyłek  rejestrowanych nie doręczonych z przyczyn niezależnych od Wykonawcy podstawą rozliczeń będą ceny z Cennika obowiązującego u Wykonawcy w dniu nadania przesyłek. Cennik aktualny na dzień zawarcia umowy będzie stanowił załącznik do umowy. W przypadku zmiany cennika Wykonawca przekaże go Zamawiającemu wraz z fakturą za okres w którym nastąpiła zmiana.
 
Pytanie nr 15:
Zamawiający w Rozdziale XV SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia w pkt 13 wskazuje, iż Wykonawca
w każdym przypadku ma postępować zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego – rozdziałem 8 Doręczenia oraz Ordynacją podatkową – rozdziałem 5 Doręczenia, w przypadku nieobecności adresata. Wykonawca wnosi  o wyjaśnienie czy Zamawiający będzie nadawał również przesyłki w trybie postępowania wynikającego z ustawy Prawo pocztowe i czy wówczas również Wykonawca ma postępować według reguł określonych w k.p.a. i Ordynacji Podatkowej, czy też nie? 
Odpowiedź:
Tak.
 
Pytanie nr 16:
Zamawiający w Rozdziale XV SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia w pkt 27 i 19 Załącznika nr 7 Istotne postanowienia umowy wnosi dopisanie na końcu trzeciego zdania następującej treści:
„z zastrzeżeniem pkt 5”.
Odpowiedź:
Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U.
z 2013 r. poz. 907 ze zm.) modyfikuje zapisy pkt 27  rozdziału XV SIWZ oraz pkt 19 załącznika nr 7 do SIWZ – Istotne postanowienia umowy.
Powyższe zapisy otrzymują brzmienie:
Za okres rozliczeniowy przyjmuje się miesiąc kalendarzowy. Podstawą obliczenia należności będzie suma opłat za przesyłki faktycznie nadane lub zwrócone z powodu braku możliwości ich doręczenia w okresie rozliczeniowym, potwierdzona co do ilości i wagi na podstawie dokumentów nadawczych lub dokumentów oddawczych dokumentujących zwrot przesyłek, kiedy możliwość dostarczenia została wyczerpana. Do rozliczeń z Wykonawcą przyjęte będą ceny z Formularza cenowego, z zastrzeżeniem pkt 5.

Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U.
z 2013 r. poz. 907 ze zm.) modyfikuje zapisy załącznika nr 7 do SIWZ – Istotne postanowienia umowy poprzez dodanie punktu nr 55 w brzmieniu:
 
Zamawiający rozwiąże umowę z Wykonawcą w przypadku trzykrotnego naruszenia przez Wykonawcę jakiegokolwiek z terminów, związanych z realizacją umowy, wynikających z aktów prawnych przywołanych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz wskazanych w Rozdziale XV SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia i w załączniku nr 7 do SIWZ – Istotne postanowienia umowy.

                Powyższe wyjaśnienia i modyfikacje stanowią integralną część SIWZ. Pozostałe postanowienia SIWZ nie ulegają zmianie.
 
                                                                            Burmistrz Koronowa
  Załącznik nr 2 do SIWZ po modyfikacji (154kB) word



 
 
 
 


metryczka


Opublikował: Elżbieta Szalska (22 stycznia 2015, 11:06:57)

Ostatnia zmiana: Maria Klapczyńska (5 marca 2015, 12:18:16)
Zmieniono: dodano rozstrzygnięcie

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1165